helg-helg.

Ja förra fredagen blev det en tripp till Stockholm med mamma för att köra ner alla Stinas (lillasysters) grejjer. Hon hade nämligen fått sin lägenhet och det skulle flyttas in. På lördagen blev det därför ett besök på IKEA i kungens kurva. Jag brukar verkligen tycka om att gå på IKEA men jag måste säga att det var land det värsta jag varit med om. Det var ÄCKLIGT mycket folk som bara var i vägen överallt!! När dessutom blodsockret sjönk försvann mitt tålamod totalt och jag började hojta åt folk att flytta sig ur vägen med väldigt bestämd röst =S Efter IKEA blev det elgiganten i jakt på en TV. Där blev man behandlad som en idiot av nån dryg jävla stockholmare som inte gick med på att sälja oss en TV om vi inte valde den dyrare modellen än den vi ville ha. Därför sket vi i elgiganten och åkte på media markt istället men det var inte så mycket bättre för där hade man annonserat att vissa varor skulle vara jättebilliga, t.ex. en plattång. Detta resulterade i att hela media markt endast var ett långt kösystem. Rätt som det var så kom personalen ut med en lastpall med plattänger och hysteri utbryter. Folk kastade sig över varandra och ryckte saker ur händerna på varandra. Jag skämdes fan över att vara människa! ALDRIG i livet att jag skulle köa en hel dag för en plattång, spelar ingen roll om den så var gratis!!! Allt detta gjorde att all personal var upptagen och vi fick vänta skitlänge innan vi hittade en ur personalen och äntligen kunde få tag i en TV. Sen var det bara hem och skruva ihop möbler och packa upp allting. Vi hade dock ingen skruvmejsel att skruva ihop bokhyllan med så det fick vi göra med en bordskniv, men det var ju ingen konst för oss händiga kvinnor (jag och stina, okej mamma var väl med på ett hörn också!). Hammare hade vi inte heller så vi spikade i spikarna med en konservöppnare.

Hela veckan har det bara varit praktik och annat tråkigt. Äntligen är det helg igen! Tänkte ta mig en shoppingrunda på stan imorgon och så måste jag plugga. Men mest av allt ska jag bara njuta av att det är helg! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0