magen aj.

Vi har varit hemma i nora/bjärtrå i helgen som vanligt. Eftersom Alex ville spendera gårdagskvällen med att fiska slog jag en pling till min käre far i hopp om att bli bjuden på middag och sällskap. Det lyckades och jag fick också insupa lite kultur. Det blev nämligen en resa till prästmon för att titta på teater: Medeltida werlden. Mycket trevligt. Det märktes tydligt att man varit med förr när en av skådespelarna frågar vart jag har mamma och vad hon gör nuförtiden! Förstår icke hur denne man kan komma ihåg ALLA människor på alla platser han spelar på. Han turnerar nämligen över hela sverige med teatergruppen. Bra minne! När vi kom hem blev det en väldigt sen men mycket god grillmåltid och Eurovision  song contest. Idag var en dag med mycket ombytligt väder. Först sol och frukost ute på det nyklippta gräset. Jag och Åsa (lillasyster) hoppade även studsmatta. Båda systrarna trodde tydligen inte att jag kunde för de blev väldigt förvånade!? Sen kom en störtskur så då blev det att ligga på verandan och läsa bamsetidningar med Åsa. När vädret tillät åkte vi sedan till sommarstugan för att klippa gräset. Jag lovade i ett svagt ögonblick att jag minsann kunde ordna detta med gräsklippandet. Jag tror jag ska sluta med att lova saker innan jag har alla fakta! Gräset hade ännu inte blivit klippt detta år och var därför ca 30 cm långt och jävulskt tjockt. Gräsmattan är inte direkt liten heller! Trots att pappa och jag hjälptes åt bjöd detta på ett rejält träningspass. Mina magmuskler har uppenbarligen inte blivit använda på ett tag för de är för tillfället i ett krampaktigt tillstånd! Detta härstammar från att skjuta gräsklipparen genom långt, tjockt gräs i UPPFÖRSBACKE! Detta gör jag inte om på länge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0