toppendag.

Idag har varit en riktigt bra dag! Började med att det var "den glada busschaufören" som körde bussen imorse. Han va dessutom extra glad idag eftersom jag sa till honom igår att jag alltid blir på bra humör när det är han som kör. Yeah! När jag sedan kom till sjukhuset var det dags för en hel dags studiebesök på dialysen. Först och främst var alla i personalen så otroligt trevliga, inte minst hon som jag gick med. Kände mig som en i gänget på en gång! Dessutom var det verkligen superintessant att få vara med och lära sig mer om dialys. Jag kan inte påstå att jag förstod allt för det är så himla komplicerat, men jag fick ju vara med och knappa på maskinerna=) En annan sak som gjorde att dagen va bra va att det va så himla lugnt på den avdelningen, inte alls den stressen som på min vanliga avdelning. Det va så lugnt att jag fick en bok om dialysens historia att läsa för det inte fanns nåt att göra. LÅter tråkigt men boken va också intressant, massa bilder på de första dialysapparaterna och annan utrustning. Blev dessutom mycket skratt under dagen eftersom en av patienterna var väldigt skojfrisk. Härliga ordvitsar, precis min typ av humor (right Örjan?). En till sak som ytterligare ökar ett redan gott humör är det strålande vädret vi haft här i Sundsvall idag. Lagom kallt och stålande sol, sådär så det droppar från taket men inte blir tösnö.


Apropå det där med busschauförer så läste jag i Dagbladet sundsvall att alla busschauförer i sundsvall skulle gå på charmkurs idag! =) på tiden kan man tycka (förutom min favvochaffis då).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0