impulsköp?

Ja nu jäklar va det längesen men jag har helt enkelt inte orkat. Har jag inte haft praktik så har det varit rapportskrivande. Men lördag är min sista dag på praktiken så då ska jag skärpa mig på många plan tänkte jag. Idag har vi haft handledningsdag på praktiken. Vi gjorde en utvärdering av hur vi tycker att det har varit under de här 8 veckorna. Vi satt också och pratade mycket om allt som hänt på avdelningen under praktiken. Efter detta åt vi lunch på hotellet (på sjukhuset). Ärtsoppa och pannkaka med sylt och grädde, inte illa! När vi ätit oss så mätta att vi nästan sprack gick vi på ett studiebesök på baktlab. Det luktar fan illa där altlså! Bakterier överallt. Vi fick också se en mycket trevlig glasburk innehållande en ca 2 meter lång binnikemask som simmade omkring i vätska. Nästan så att den goda lunchen kom upp igen.

Häromdagen var jag påväg till busshållplatsen för att ta bussen ner till stan. Jag blev dock stoppad på vägen av en afrikansk man som undrade om jag kunde prata engelska. När jag svarat frågade han: would you like to be my friend? Jag bara skrattade....va fan svarar man på det. Han förklarade att han ville att jag skulle bli hans kompis så att jag kunde hjälpa honom att lära sig svenska. Jag föreslog att han skulle gå en kurs men han tyckte att verklig "fysisk" träning var bättre. Han pressade mig att ge honom mitt nummer i ca 5 minuter innan han äntligen fattade att jag inte ville se honom igen och jag gick därifrån. Han lovade dock att han skulle hålla utkik efter mej nbnär jag går till bussen. Aj aj! Detta kan bli besvärligt!

För nån vecka sen hade en annan av mina trevliga grannar gått ut på trappen i bara strumplästen när han var full som en kastrull vilket resulterade i att han ramlat och slagit upp ett jack i pannan. Jag och Alex bar in honom i huset igen och jag torkade av fejjan från blod. Sen vägrade han mer hjälp så vi fortsatte hemmåt.

Hej hopp från den galningstätaste stadsdelen i sundsvall! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0