tips.

Nu var det riktigt länge sen jag skrev. Har egentligen ingen ursäkt förutom att jag inte orkat. Men nu ska jag ge er ett tips. Jag testade nämligen en grej med mitt hår under julhelgen. Det tar inte alls lång tid att göra och man behöver inga dyra locktänger eller spolar. Jag förklarar med bilder eftersom det är enklare.

Det första gör man på kvällen. Man börjar med att ta en slinga hår. Sedan tvinnar man den tills den börjar sno sig runt sig själv. Då snurrar man den runt och och fäster med en hårnål. Eftersom mitt hår är så långt så fick jag lägga ner snurren mot huvudet och fästa en nål igenom. Sedan sover man med snurrerna. På morgonen såg det ut så här:
(de här morgonbilderna såg förjävliga ut så jag blurrade lite)







När jag tagit ut hårspännena såg håret ut så här:





Och efter lite jobb med hårborsten och när jag satt i några hårspännen:






Det blev väldigt mycket volym må jag säga. Prova vet jag! =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Beautiful! Tänk dig vilken syn om jag skulle göra samma sak med mitt korta hår :D

2010-01-13 @ 16:21:17
URL: http://fnittertanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0