varm filt men obekväm säng.

Igår kväll vid elva-snåret satt jag och Alex och tittade på "Scarred" på MTV. Det va en kille som bröt handleden så benpipan stack ut, vilket inte direkt är ovanligt för det programmet. Helt plötsligt började jag må illa som bara den. Tänkte att jag skulle gå på toa och sedan borsta tänderna. När jag reser mig upp känner jag att det svartnar lite för ögonen. Hinner inte sätta mej på toaletten innan jag välter och landar med ett jävla brak på badrumsgolvet. Tänkte att det va väl jävligt klantigt att inte hinna sätta sig för att återhämta sig från yrseln. Sätter mej upp på toaletten och svimmar tydligen en gång till för sedan vaknar jag av att mina armar och ben krampar. Har ingen aning om hur länge jag varit borta eller vart jag var. Vilade en stund på sängen tills jag kunde stå på benen och sen åkte vi in till akuten. Alex fick sitta i väntrummet på grund av svininfluensan. De tog EKG, blodtryck, puls och saturation. Jag berättade bestämt att jag inte gick med på att bli stucken om det inte var absolut nödvändigt eftersom jag HATAR nålar. Alla värden såg tydligen bra ut. Jag fick en uppvämd filt eftersom de klätt av mej och för att jag skulle kunna slappna av. Fick ligga på bristen och vila/sova i två timmar innan läkaren kom och gjorde lite neurologiska undersökningar och sen fick jag gå hem eftersom jag ändå inte ville att de tog blodprover och då kunde de inte göra nått mer. Kom hem vid kvart över två och klev upp halv åtta. Seg dag idag!

Slutsats: när man svimmar för första gången i sitt liv kan man lika gärna göra det ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0