lugnet före stormen.

Jaha då har man kommit hem från tentan i läkemedlesberäkning. Tidigt blev det när tentan började kl 8. Usch! Det kändes i alla fall som att det gick bra. Men å andra sidan så känns det ju alltid  så när det handlar om matte eftersom man tror att man räknat på rätt sätt. När jag får tillbaka den kanske det visar sig att jag tänkt helt fel. Dessutom måste man ha 90 % rätt för att bli godkänd. Man kunde få max 20 poäng så jag måste kamma hem 18 poäng för att slippa göra om den. Tre slarvfel så är jag körd.

Exempel på tal:

Situation. Inga Karlsson har en peritonsillit.

Ordination. Tablett Calciopen 1g/tillfälle.

Inga har svårt för att svälja tabletterna och önskar få ett flytande läkemedel istället. Läkaren ordinerar byte till:

Ändrad ordination. Droppar Calciopen 250 mg/ml, 1g vid varje tillfälle.

Hur många ml Calciopen droppar motsvarar ordinationen per tillfälle.


Efter tentan gick jag och Moa på Wayne's Coffee och tog en fika. Sen blev det även en tur på stan. Köpte en tunika på rea. Inte helt tokigt. Nu blir det väl till att sätta igång med plugget igen. Nästa tenta är ju nämligen om femton dagar!!!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Håller tummarna för att du klarade tentan! :)

2009-10-06 @ 14:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0