förföljd.

Som jag har frusit om mina öron på väg till skolan de senaste dagarna! Så idag efter jag och Moa suttit i bibblan tog vi en sväng på stan och ÄNTLIGEN köpte jag mej en mössa. Blev en grå baskerliknande. Lite glittrig är den också, vet faktiskt inte om det är bra eller dåligt.

Jag vet inte vad som har hänt men hela jäkla mittuniversitetet  är översvämmat av fotografer. Igår när jag precis kommit fram till skolan efter min halvtimmespromenad hemifrån, alldeles röd i ansiktet eftersom de va ganska kallt ute, blev jag påhoppad av två tjejer. De undrade om de kunde få ställa lite frågor om min ekonomi. Ja visst säger jag och besvarar. När de är klar tar de upp mobilen och vill ta en bild på mej. "VA! När jag ser ut så här!!!" De skrattade lite och lovade att bilden inte direkt skulle publiceras i sundsvalls tidning, det var ingen som skulle se den. Jag hade lust att fråga va fan de då skulle ha bilden till! Historien fortsätter. Idag när jag och Moa satt oss ner i bibblan och precis börjat plugga komer det fram en kvinna och fröklarar att hon är från Sundsvalls tidning och ska ta lite bilder i biblioteket och undrar om det är okej ifall det blir någon bild på oss. Ja säger vi lite osäkert. Senare kommer hon tillbaka och vill ha våra namn eftersom bilden blev bra tydligen. HJÄLP! Man får väl hålla utkik i tidningen då! Efter det har vi sett ungefär 15 pers på skolan som gått unt och fotat, framför allt i bibblan. Killarna vid bordet bredvis blev attackerade av någon som gick journalist, han ville ta en bild på när de pluggar men de skulle le utav bara faan. Jättenaturligt! Dessutom kom det fram en kvinna till mej som jag tyckte att jag svagt kände igen. Hon frågade om inte jag va Malins storasyster, jag va ju så himla likt. Jajjemän säger jag. Det va alltså syrrans kompis faster. Vi har träffats en gång på en fest. Hon vissta va jag hette och allting! Lite roligt.





Kommentarer
Postat av: Svärmor

Du blev jätte fin i mössan! Ser fram mot att träffa er på lördag! //Kram

2009-10-16 @ 16:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0