update.

Idag har jag varit på jättebra föreläsningar på skolan. på förmiddagen föreläste en man som blivit rullstolsbunden efter att ha krockat med en älg för några är sedan. Han berättade om rehabiliteringen och hur livet förändrats. En väldigt intressant och gripande föreläsning! På eftermiddagen föreläste en kvinna som blev blind vid 23 års ålder på grund av sin diabetes. Hon berättade också hur hennes liv föränfrats och vilka hjälpmedel som finns för blinda. Vi fick även prova på att vara blind eller ha en synnedsättning själv. Det är verligen skitläskigt att gå nerför trappor med följeslagare och ögonbindel. Har även hämtat ut mina glasögon idag. De sa att det skulle ta två veckor men det har bara gått 3 arbetsdagar. Inte illa! Så nu återstår att se om brillorna underlättar mina vardagsproblem. Yrseln verkar ha släppt. Känner bara av det ibland, men bara när jag känner efter, tror att jag inbillar mig. Kanske lägger in nån bild på mej i brillor senare.
Nej nu ska jag gå och lägga mig i sängen där Alex väntar. Han har nämligen sovit sedan halv åtta. Han kanske håller på att bli sjuk=/ God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0