komplimanger och mat.

Igår jobbade jag från 7.30 till 16 och vid dagens slut visade stegräknaren 6100 steg. Inte helt tokigt! Dessutom fick jag hööra av en gubbe på jobbet att jag har fina bröst! Sjäälvförtroendeboost=P!!! När jag kom hem var det bara att slänga sig i duschen för vi (jag, mamma och syrrorna) skulle iväg till mariebergsgården där det var grillkväll. De har anordnat det några onsdagar nu. Det är olika personer i byn som ordnar maten varje gång. Igår serverades det grillat lamm eller revbensspjäll, sallad, klyftpotatis eller potatisgratäng, tsatsiki, couscoussallad, bröd och öl eller vin. Inte så himla dyrt heller, 100 kr och då ingår drickat=) Det var faktiskt riktigt trevligt. Det var uppdukat utomhus med utsikt ööver älven, mycket trevligt folk och god mat. Stina (Sahlen) var där också så vi tog oss ett glas vin och diskuterade livet. SEdan blev det en gemensam promenad hem och sen hopp i säng. Vaknade imorse av att de ringde från jobbet men jag orkade inte svara, vet inte om jag hade varit nykter nog att köra ändå. Jag ska  ändå jobba hela helgen, imorn tills på måndag så det blir tillräckligt i alla fall. Idag har vi haft filmkvälli familjen Eldeklint. Vi hyrde en film via boxen, "Tjuvarnas herre". Det var faktisk en riktigt bra familjefilm.  Nej nu tror jag att jag ska läsa lite i min mycket spännande bok=) En god bok hör sommaren till! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0