brrrr va kallt.

Idag har det varit riktigt kallt. Riktigt så där så det biter i kinderna och öronen höll på att ramla av huvudet. Självklart glömde jag mössan hemma! Egentligen visade inte termometern så där hemskt många grader; -12, men jag tror helt enkelt inte att man är va kylan då det inte varit kallt förrän nu.
Har börjat på kursen i palliativ vård, dvs vård i livets slutskede, den här veckan. Känns alltid könt i början av en kurs innan man börjar känna stressen av alla tentor och uppgifter. Jag tycker den här kursen är väldigt intressant måste jag säga! Är det nånting man känner att man vill kunna göra bra i jobbet så är det att ge någon en värdig död. Kursen startade med att vi fick se en film som fäljde en kvinna som bodde på ett hospice. Man fick även se henne strax innan hennes dödsögonblick. Det var många i klassen som hade tårar i ögonen. Dock inte jag. Jag tycker inte att det är så himla sorgligt. Dels är det så pass sjuka människor som bor på hospice varav många bara väntar på att få dö, och dels har jag redan varit med om två dödsfall när jag jobbat och jag tyckte det var fridfullt. Det enda dåliga med den här kursen är att vi har en uppgift som ska vara inlämnad den  8:e januari och så har vi tenta den 14:e januari. Det innebär att det oundvikligen måste bli pluggande under jul- och nyårshelgen=(
På lördag ska vi fira jul hos Linda (svärmor) eftersom hon ska tillbringa julhelgen på annan ort. Av den anledningen är nu alla klappar inhandlade och dessutom inslagna. Många blev det. Jag har ju slagit in alla som jag och Stina handlat till mamma, pappa och småsystrarna också. Nu är det enda som är kvar att komma på rimm eftersom Linda har bestämt att vi ska ha det. Knepigt att komma på nått bara=S Här kommer några bilder på julklapparna under vår "julgran".



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina klappar :) Trevlig helg!

2009-12-18 @ 13:19:21
URL: http://fnittertanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0