adoption.

Nu har jag äntligen jobbat klart på Nybo. Jobbade sista passet igår. Så jävla skönt. Det var inte så att jag vantrivdes, snarare tvärtom, men det är bra skönt att få vara ledig ett tag inan skolan börjar. Snart måste man börja packa ihop allting igen och flytta tillbaka till Sundsvall. exakt datum är inte bestämt. Längtar faktiskt lite till att få bo i lägeneheten igen och bestämma allt själv. Och självklart att få träffa Alex oftare=).

Igår när jag kommer hem från jobbet sitter syrran med en kattunge i famnen! Jag fattar ingenting och frågar mamma va fan kattungen kommer ifrpn. Mamma (och jag) kommer nämligen inte så bra överens med katten vi redan har. Tydlligen hade kattungen och hans syskon bott under ett hus och skulle antingen svälta ihjäl eller skjutas. Mamma och Stina beslutade därför att adoptera katten. Åsa blev såklart överlycklig eftersom hon har tjatat om en katunge i fem års tid. Han har dock inget namn än. Förslag mottages gärna!

idag har jag verkligen känt mej vuxen, och mycket äldre än mina syskon. Dagen började med att jag klev upp kl 8 för att skjutsa Stina till en buss (mamma va på jobbet). När jag kom hem såg jag till att Mallin och Åsa fick i sig nån frukost. Sedan körde jag igång diskmaskinen. Jag samlade ihop  tvätt från allas rum och startade tvättmaskinen. Vek tvätt och sorterade samt la in den i allas garderober. Jag lagade lunch till minsa systrar. Dammsög golvet och soffan i vardagsrummet. Skjutsade Åsa till en kompis. Hämtade Stina i Klockestrand.




                                    

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mårten :D

2009-08-22 @ 21:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0