På väg mot mitt framtida yrke

Är just nu på praktik på ett demensboende i Matfors. Har idag avklarat min första vecka eftersom jag är ledig imorn =). Känns skitbra att äntligen fått gå ut på praktik, det är ju liksom det som är höjdpunkten under terminen eftersom man bara har massa teori annars. Hittlis har det väl inte hänt så mycket. Men å andra sidan kan man ju inte förvänta så mycket action på ett äldreboende! Jag har fått dela lite dosetter, tittat på lite bensår och spolat kateter. Men nästa vecka tror jag att jag ska få ta ett venprov=). Känns lite nervöst faktiskt! Men sjuksköterskan som jag går med är jättebra så det ska nog inte vara något problem.

Sålde min balklänning här i veckan. Härligt med lite extra cash! Jag slängde med skorna också. Jag va bara glad att bli av med dom. Jag har ju inte direkt speciellt mycket garderobsutrymme i lägenheten!




Imorn ska jag klippa mej och jag hoppas att resultatet blir bra! Sedan ska jag och Alex åka hem till Nora (och Bjärtrå). Vi får väl se om det blir att man hittar på nått eller bara sitter hemmaoch ser på tv. Jaja det blir nog kul i vilket fall som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0